x

Kirjaudu sisään


Luo uusi tunnus

Toimitusehdot

Kruunukalusteen verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 9.12.2015 alkaen.

1. Yleiset ehdot

1.1 Verkkokaupan tuotteita myy Kruunukaluste Oy, Y-tunnus 2354892-5. Myymme tuotteita vain täysi-ikäisille henkilöille.

1.2 Myyjällä on oikeus muuttaa toimitusehtoja, hintoja ja myytäviä tuotteita. Kyseiset muutokset tulevat voimaan, kun ne on julkaistu verkkokaupan sivuilla. Voimaantulopäivämäärä on merkitty ehtojen otsikon alle.

2. Henkilötiedot ja niiden käsittely

2.1 Tuotteita voi tilata ilman rekisteröitymistä. Hyväksymällä toimitusehdot tilauksen yhteydessä asiakas kuitenkin antaa suostumuksensa, että Kruunukaluste rekisteröi henkilötiedot tuotteiden toimitusta varten asiakasrekisteriinsä.

2.2 Mikäli asiaskas haluaa, hän voi tilauksen yhteydessä erikseen valitsemalla liittyä Kruunukalusteen IN-asiakkaaksi, jolloin Kruunukaluste lähettää kuukausittain IN-asiakaskirjeen sähköpostitse.

2.3 Tilauksen yhteydessä pyydettävät tiedot ovat kaikki pakollisia, ja niiden antaminen on edellytys tilaukselle. Pakollisia tietoja ovat mm. nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköposti.

2.4 Asiakas vakuuttaa, että hänen antamansa tiedot ovat totuudenmukaiset. Asiakas on velvollinen korvaamaan vahingon tai haitan, joka on aiheutunut tietojen virheellisyydestä.

2.5. Henkilötietojen käsittelystä tarkemmin tietoja Kruunukaluste Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa.

3. Hinnat

3.1 Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

3.2 Tuotteet myydään sillä hinnalla, joka on voimassa tuotteen tilausajankohtana. Mikäli verkkokauppaan merkitty tuotehinta on virheellinen, ja asiakas on ollut tästä tietoinen tai hänen olisi se pitänyt tietää, Kruunukalusteella ei ole velvollisuutta myydä tuotetta virheellisellä hinnalla.

3.3 Hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa.

3.4 Kotiinkuljetuksen hinta vaihtelee tuotteittain. Suurimmalla osalla tuotteista on 50 €:n toimitusmaksu. Joidenkin kevyempien tuotteiden kohdalla kotiinkuljetuksen hinta on 10-20 €/toimitus ja erityisen painavilla tuotteilla toimitusmaksu on 95 €. Asiakas näkee toimitusmaksun suuruuden lisättyään tuotteen ostoskoriin.

4. Tilaus

4.1 Kauppasopimus tulee voimaan ja tilaus on sitova, kun asiakas on maksanut tuotteet kokonaisuudessaan ja Kruunukaluste on lähettänyt tilausvahvistuksen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen.

4.2 Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen tilausnumero, hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

4.3 Tilaaminen edellyttää voimassa olevien toimitusehtojen hyväksymistä.

5. Maksutavat

5.1 Maksut Visa-, Visa Electron- tai MasterCard-korteilla

Visa-, Visa Electron- tai MasterCard –korteilla maksettaessa Kruunukaluste toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksuihin liittyvistä reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa-, Visa Electron- tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Kruunukalusteella ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta yrityksen järjestelmiin. Maksu tapahtuu turvallisesti Luottokunnan SSL-suojatulla maksulomakkeella.

Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh. 0207 181830

5.2 Maksut verkkopankin kautta

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun Paytrail Oyj (2122839-7) toteuttaa yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kuluttajan kannalta palvelu toimii täsmälleen perinteisen verkkomaksamisen tavoin. Paytrail Oyj määrittää, mitkä verkkopankit ovat käytettävissä.

5.3 Klarna Lasku

Klarna Laskulla maksettaessa lasku lähetetään asiakkaalle vasta hänen vastaanotettua tilauksensa. Korotonta maksuaikaa on 14 vuorokautta. Klarna Laskun laskutuslisä on 4,95 €. Lasku lähetetään asiakkaalle sähköpostitse hänen tilauksen yhteydessä antamaansa sähköpostiin.

Klarna Laskulla maksettaessa asiakas antaa henkilötunnuksensa ja Väestörekisteriin ilmoitetun osoitteensa – muussa tapauksessa tilausta ei pystytä toimittamaan.

Maksun myöhästyessä laskun loppusummaan lisätään muistutusmaksu 5,00 € ja viivästyskorko 7,50 %. Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden. Tämä edellyttää joissain tapauksissa luottotietojen tarkistamista.

Klarna Laskun luotonantaja:
Klarna Oy
Y-tunnus: SE556737-0431
Korkeavuorenkatu 34
00130 Helsinki

Klarna Laskulla maksamisessa ja laskuasioihin liittyen auttaa Klarnan asiakastuki: https://klarna.com/fi/tuki.

5.4 Klarna Tili

Klarna Tilillä maksettaessa asiakkaalle luodaan oma Klarna Tili. Mikäli asiakkaalla on sellainen jo olemassa muissa verkkokaupoissa aiemmin asioituaan, yhdistetään kaikki Klarna Tilillä maksetut ostokset yhdelle kuukausilaskulle. Klarna Tilillä maksettaessa asiakas saa tilaamansa tuotteet ennen kuin maksaa niistä. Jotta maksutapa onnistuu, asiakkaan tulee antaa henkilötunnuksensa ja Väestörekisterikeskukseen ilmoittamansa osoitteen. Klarna Tili -maksutavassa ostossumman on oltava vähintään 100 €.

Klarna Tilillä asiakas voi maksaa ostoksensa haluamissaan kuukausierissä. Kuukausierä on vähintään 9 € tai 1/24 kokonaissummasta. Klarna Tilissä tilinhoitomaksu on 3,95 €/kk tilausmäärästä riippumatta.

Klarna Tilin käyttöön sovelletaan Klarnan yleisiä ehtoja, jotka löytyvät osoitteesta https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/fi_fi/account/terms.pdf.

Klarna Tilin luotonantaja:
Klarna Oy
Y-tunnus: SE556737-0431
Korkeavuorenkatu 34
00130 Helsinki

Klarna Tilillä maksamisessa ja osamaksuasioihin liittyen auttaa Klarnan asiakastuki: https://klarna.com/fi/tuki.

5.5 Maksut Nordean Nettiluoton kautta

Nordean Nettiluotto on Nordea Rahoituksen tarjoama kertaluotto verkkokauppaostosten tekoon. Nettiluottoa voi hakea vuorokauden ympäri, kunhan asiakas on vähintään 23-vuotias. Nettiluottohakemus tehdään asiakkaan oman pankin verkkopankkitunnuksilla. Tämä verkkopankkitunnistus vastaa asiakkaan allekirjoitusta. Asiakas saa tiedon luottopäätöksestä heti ja mikäli luottohakemus on hyväksytty, asiakas voi maksaa ostoksensa sillä heti. Hyväksymällä toimitusehdot, asiakas antaa luvan ostos- ja henkilötietojensa välittämisen luontonantajalle eli Nordea Rahoitukselle nettiluoton myöntämiseksi.

Nettiluottohakemuksen yhteydessä asiakas voi itse valita toivomansa kuukausierän, eräpäivän ja mahdolliset lyhennysvapaat kuukaudet. Lue tarkemmat ehdot Nettiluotosta Nordea Rahoituksen sivuillta.

6. Toimitus

6.1 Asiakas voi tilausta (huonekalut) tehdessään valita toimitustavaksi joko kotiinkuljetuksen tai noudon Kruunukalusteen noutovarastolta Konalasta, Ylöjärveltä tai Oulusta. Pienten sisustustuotteiden kohdalla (valaisimet) toimitus tapahtuu lähimpään Postnordin noutopisteeseen (Matkahuolto, Siwa, Valintatalo, Euromarket ja R-kioski).

6.2 Mikäli asiakas valitsee toimitustavaksi noudon varastolta, asiakas saa tekstiviestitse tiedon, kun tilaus on noudettavissa (n. 2-4 vrk tilauksesta).

6.3 Mikäli asiakas valitsee toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, kuljetusliike on yhteydessä asiakkaaseen puhelimitse ilmoittaakseen tarkemmasta toimitusajankohdasta. Kuorma-autolle pitää olla esteetön pääsy lähelle rakennusta, jotta tuote voidaan toimittaa perille asti. Suurien huonekalujen kohdalla asiakkaan tulee varautua auttamaan sisään kantamisessa (lukuun ottamatta Suur-Helsingin, Tampereen ja Oulun aluetta). Kotiinkuljetuspalveluun ei kuulu paketista purkua, jalkojen asennusta tai muuta huonekalujen kasausta.

6.4 Mikäli asiakas on valinnut pienille sisustustuotteille toimituksen, asiakas saa lähimmästä noutopisteestä (Matkahuolto, Siwa, Valintatalo, Euromarket ja R-kioski) tekstiviestitse tiedon, kun tilaus on noudettavissa.

6.5 Toimitettavien tuotteiden toimitusaika on merkitty erikseen jokaiseen tuotekorttiin verkkosivuilla. Suurin osa tuotteista (heti varastossa olevat tuotteet) toimitetaan asiakkaalle noin viikon kuluessa. Erikseen tilattaville tuotteille on merkitty tuotekohtainen toimitusaika, joka voi vaihdella 2-6 viikkoon. Mikäli asiakas ostaa tuotteita, joille on määritetty eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän määritetyn toimitusajan mukaan.

6.6 Verkkokaupassa olevien tuotteiden tilausmahdollisuus perustuu senhetkiseen varastosaldoon. Mikäli tuote on väliaikaisesti loppunut varastosta yhtäkkisen ylisuuren menekin takia, tuotteen toimitusaika saattaa poiketa tuotteen yhteydessä ilmoitetusta toimitusajasta. Asiakkaalle ilmoitetaan asiasta tässä tapauksessa erikseen.

6.7 Kruunukaluste toimittaa tuotteita ainoastaan maakuljetuksina Manner-Suomen alueelle.

6.8 Kuljetusvauriot
Kotiinkuljetuksen yhteydessä asiakkaan velvollisuus on tarkistaa kuljetusliikkeen edustajan läsnäollessa, että paketti ei ole vaurioitunut. Mikäli paketti on vaurioitunut niin, että myös tilattu tuote on vaurioitunut, tavaran vastaanottajan tulee pyytää kuljetusliikkeen edustajaa tekemään heti vahinkoilmoitus vauriosta. Tämä tarkoittaa kuljetusliikkeen edustajan tekemää merkintää rahtikirjaan sekä kuljettajan allekirjoitusta ja nimenselvennystä. Asiakkaan tulee tämän jälkeen ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluun ja sopia uudesta toimituksesta.

7. Tilauksen peruuttaminen ja tuotteen palautus

7.1 Vahvistettu tilaus on oikeus peruuttaa ennen kuin tuote on jätetty kuljetusliikkeen kuljetettavaksi ottamalla yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun: verkkokauppa@provianet.fi, p. (03) 3142 3100. Yhteystiedot löytyvät myös sähköpostitse lähetetystä tilausvahvistuksesta.

7.2 Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämätön tuote 14 päivän kuluessa tilauksen toimituksesta, vastaanottamispäivä pois lukien.

7.3 Palautuksesta on sovittava aina etukäteen asiakaspalvelun kanssa.

7.4 Tuotetta ei saa ennen palauttamista ottaa käyttöön ja sen tulee olla alkuperäispakkauksessa sekä olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Mikäli jonkin palautuksen kohdalla Kruunukaluste poikkeuksellisesti hyväksyy puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme palautuksesta johtuneet välittömät kulut sekä vähintään 25 % tuotteen hinnasta.

7.5 Vuodevaatteet (tyynyt, peitteet, patjat ja niiden suojat) ovat hygieniatuotteita ja ne tulee palauttaa avaamattomina, alkuperäisessä pakkauksessa. Mikäli tällaisen tuotteen paketti on avattu, sillä ei ole palautusoikeutta.

7.6 Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta. Asiakas vastaa palautuskustannuksista silloin, kun tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella (ja palautus vaatii kotoa noutamista tai rahtia) eikä sitä voida palauttaa tavanomaisesti postitse tai varastolle tuomalla.

7.7 Mikäli asiakas peruuttaa tai palauttaa tuotteen ehtojen mukaisesti, asiakkaan maksama kauppasumma palautetaan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille viimeistään 20 vrk kuluessa peruutuksen/palautuksen vastaanottamisesta.

8. Reklamaatio

8.1 Mikäli asiakkaalle toimitettu tuote on virheellinen tai vaurioitunut, asiakkaan on välittömästi ilmoitettava asiasta Kruunukalusteen asiakaspalveluun, viimeistään 7 vrk sisällä vastaanottamispäivästä. Tuote palautetaan myyjälle asiakaspalvelun antamien ohjeiden mukaisesti. Myyjä palauttaa maksetun kauppasumman asiakkaalle ehdon 7.7 mukaisesti.

9. Vastuu ja muut ehdot

9.1 Asiakkaan tulee noudattaa kohtuudella vaadittavaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokaupassa asioidessaan.

9.2 Verkkokaupassa esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa kuvausteknisistä syistä jonkin verran todellisesta tuotteesta.

9.3 Ylivoimainen este (Force Majeure)

Kruunukaluste ei vastaa siitä, mikäli tilauksen toimitus viivästyy tai estyy myyjästä riippumattomien ja odottamattomien seikkojen vuoksi, kuten sodan, luonnonmullistuksen tai viranomaisen langettaman tuontikiellon takia.

9.4 Kauppasopimukseen liittyvät riita-asiat pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla myyjän ja asiakkaan välillä. Riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

Verkkokaupan asiakaspalvelu
verkkokauppa@provianet.fi, puh. (03) 3142 3100
Asiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 10-18

Ota yhteyttä