KRUUNUKALUSTEEN VERKKOKAUPAN TOIMITUSEHDOT

Voimassa 14.4.2020 alkaen.

Yleistä

Nimi: Kruunukaluste Oy
Y-tunnus: 2354892-5
Sähköpostiosoite: verkkokauppa@kruunukaluste.fi
Käyntiosoite: Taninkatu 2, 33400 Tampere
Puhelinnumero: (03) 3142 3100

Kruunukalusteen verkkokauppa myy tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Alaikäiseltä asiakkaalta edellytetään huoltajan suostumusta ja alaikäinen voi maksaa verkkokaupassa vain verkkomaksulla.

Kruunukaluste toimittaa tuotteita ainoastaan maakuljetuksina Manner-Suomen alueelle ja Ahvenanmaalle. Jos toimitus edellyttää esimerkiksi lautan/lossin käyttöä, toimitamme tuotteen lauttarantaan asti, emme vesistön yli.

Kruunukaluste voi muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti, tutustu toimitusehtoihin aina ennen kuin tilaat verkkokaupastamme.

Verkkokaupassa esitetyt tuotekuvat tai värit voivat poiketa kuvausteknisistä syistä jonkin verran todellisesta tuotteesta.

Yritysten välisissä kauppasopimuksissa noudatamme kauppalakia. Isommissa ostoissa suosittelemme yhteydenottoa asiakaspalveluun.

Tuotteet ja hinnat

Tuotteiden hinnat ja ominaisuudet on esitetty verkkosivuilla. Hintoihin sisältyy kulloinenkin arvonlisävero. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa verkkokaupassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetiedon, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Kruunukalustetta.

Outlet

Outlet-tuotteet ovat ostettavissa ainoastaan siitä myymälästä, missä ne sijaitsevat. Myymälästä ostettuihin tuotteisiin pätevät myymäläkaupan toimitus- ja maksuehdot. Myymälämallit ovat yksittäiskappaleita ja ostettavissa vain siitä myymälästä missä kyseinen tuote sijaitsee. Malleja myydään jatkuvasti, joten verkkokaupan Outlet-valikoima ei välttämättä ole ajan tasalla. Tästä syystä suosittelemme olemaan yhteydessä myymälään tuotteen saatavuuden varmistamiseksi.

Tilaaminen

Tuotteita voi tilata myös ilman rekisteröitymistä. Mikäli asiakas haluaa, hän voi tilauksen yhteydessä erikseen valitsemalla liittyä Kruunukalusteen IN-asiakkaaksi, jolloin Kruunukaluste lähettää kuukausittain IN-asiakaskirjeen sähköpostitse.

Henkilötietojen käsittelystä tarkemmin tietoja Kruunukaluste Oy:n asiakasrekisterin tietosuojaselosteessa.

Tilaaminen tapahtuu siirtämällä valitut tuotteet ostoskoriin. Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tilausten noutoilmoitukset lähetetään tekstiviestinä. Asiakas vastaa siitä, että hänen Kruunukalusteen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset.

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot ja tiedot peruuttamisoikeuden käyttämisestä.
Kruunukaluste pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä. Jos emme jostakin syystä voi vahvistaa tilaustasi, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Maksutavat

Paytrail – Maksu:
  • Visa-, Visa Electron- ja MasterCard-korteilla sekä verkkopankin kautta maksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun hoitaa Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Kuluttajan kannalta palvelu toimii täsmälleen perinteisen verkkomaksamisen tavoin. Paytrail Oyj määrittää, mitkä verkkopankit ovat käytettävissä.Kruunukalusteella ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta yrityksen järjestelmiin. Maksu tapahtuu turvallisesti Luottokunnan SSL-suojatulla maksulomakkeella.

Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh. 0207 181830


Svea – Maksu:
  • Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard): Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highwayn ja Worldlinen kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highwayn toimesta.
  • Maksaminen Siirto-sovelluksilla: Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Siirto-sovelluksilla. Siirto on pankkirajat ylittävä, aivan uusi tapa tehdä verkkopankkimaksuja. Siirto-maksuja voi tehdä Nordean Siirto-sovelluksella, Pivolla sekä OP-mobiililla. Mobiilikäytössä maksaessa käyttämäsi Siirto-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Siirto-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan Siirto-sovellukseen tallennetulta pankkitililtä.
  • Maksaminen Pivo-sovelluksella: Verkkokaupassamme voi maksaa helposti ja turvallisesti mobiilissa Pivo-sovelluksella. Pivo-sovellusta voivat käyttää kaikkien pankkien asiakkaat. Mobiilikäytössä maksaessa Pivo-sovellus avautuu automaattisesti, selaimen kautta tietokoneella käytettäessä voit syöttää puhelinnumerosi sille varattuun kenttään, jonka jälkeen maksu hyväksytään Pivo-sovelluksessa tai puhelinnumeron perusteella valitussa muussa sovelluksessa. Maksu veloitetaan oletusarvoisesti pankkitililtä (OP:n asiakkaat) tai Pivo-sovellukseen tallennetulta kortilta (muiden pankkien asiakkaat).

Maksunvälittäjän yhteystiedot:

Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1a, 00180 HELSINKI
Puhelin: +358 (0)9 4241 7040

Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
www.svea.fi

Klarnan maksutavat

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

  • Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
  • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
  • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
  • Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
  • Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Toimitusaika

Toimitettavien tuotteiden toimitusaika on merkitty erikseen jokaiseen tuotekorttiin verkkosivuilla. Suurin osa tuotteista (heti varastossa olevat tuotteet) toimitetaan asiakkaalle noin viikon kuluessa. Erikseen tilattaville tuotteille on merkitty tuotekohtainen toimitusaika, joka voi vaihdella 2-16 viikkoon. Mikäli asiakas ostaa tuotteita, joille on määritetty eri toimitusajat, toimitus tapahtuu viimeisen toimitusajan mukaan. Mikäli tuotteen toimitusaika on yli neljä viikkoa, vahvistetaan toimitusaika tilaussopimuksessa.

Asiakas voi tilausta (huonekalut) tehdessään valita toimitustavaksi joko kotiinkuljetuksen tai noudon Kruunukalusteen noutovarastolta Vantaan Varistosta, Ylöjärveltä tai Oulusta. Pienten sisustustuotteiden kohdalla (valaisimet, matot) toimitus tapahtuu lähimpään Matkahuollon tai Postnordin noutopisteeseen (Matkahuolto, Sale, K-Market ja R-kioski). Nouto varastolta on aina maksuton.

Mikäli asiakas valitsee toimitustavaksi noudon varastolta, asiakas saa tekstiviestitse tai sähköpostilla tiedon, kun tilaus on noudettavissa.

Suur-Helsingin, Tampereen ja Turun seuduilla kuljetuksesta vastaa Hakonen Solutions, joka kantaa tuotteet sisälle asuntoon saakka. Kuljetusliike on yhteydessä asiakkaaseen puhelimitse ilmoittaakseen tarkemmasta toimitusajankohdasta. Oulussa Niemi kuljetus ja muissa kaupungeissa Posti toimittavat tuotteet sisälle asuntoon saakka.

Kaupunkikeskuksien ulkopuolella Posti tai Postnord toimittaa tuotteet toimitusosoitteen ulko-ovelle arkisin klo 8.00-21.00. Kuorma-autolle pitää olla esteetön pääsy lähelle rakennusta, jotta tuote voidaan toimittaa perille asti. Kotiinkuljetuspalveluun ei kuulu paketista purkua, jalkojen asennusta tai muuta huonekalujen kasausta.

Mikäli asiakas on valinnut pienille sisustustuotteille noudon noutopisteestä, asiakas saa lähimmästä noutopisteestä (esim. Matkahuolto, K-Market ja R-kioski) tekstiviestitse tiedon, kun tilaus on noudettavissa.

Verkkokaupassa olevien tuotteiden tilausmahdollisuus perustuu sen hetkiseen varastosaldoon. Mikäli tuote on väliaikaisesti loppunut varastosta yhtäkkisen ylisuuren menekin takia, tuotteen toimitusaika saattaa poiketa tuotteen yhteydessä ilmoitetusta toimitusajasta. Asiakkaalle ilmoitetaan asiasta tässä tapauksessa erikseen.

Kruunukaluste tarjoaa tilauskohtaiset toimitusehdot seuraavasti: suurikokoiset paketit kotiinkuljetuksella 49€, keskikokoiset paketit kotiovelle 19€, noutopistetoimitukset 7,90€. Pienikokoiset tuotteet ovat noudettavissa 7 vrk ajan Matkahuollon tai Postnordin noutopisteestä. Nouto varastosta on aina maksuton. Asiakas näkee toimitusmaksun suuruuden lisättyään tuotteen ostoskoriin.

Kuljetusvauriot

Kotiinkuljetuksen yhteydessä asiakasta pyydetään tarkistamaan kuljetusliikkeen edustajan läsnäollessa, että paketti ei ole vaurioitunut. Mikäli paketti on vaurioitunut niin, että myös tilattu tuote on vaurioitunut, tulisi vastaanottajan pyytää kuljetusliikkeen edustajaa tekemään tekemää vahingosta merkintä rahtikirjaan. Asiakkaan kannattaa tämän jälkeen ottaa mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluun, jotta voimme sopia uudesta toimituksesta. Pakkaus ja vaurioitunut tuote on pidettävä tallessa siihen asti, että reklamaatio on käsitelty.

Kuluttaja-asiakkaan peruuttamisoikeus

Peruuttamisoikeus ei koske yrityksiä tai yhteisöjä ilman eri sopimusta.

Peruuttaminen tapahtuu tekemällä peruuttamisilmoitus 14 päivän kuluessa tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla (verkkokauppa@kruunukaluste.fi) tai kirjeitse.

Linkki peruuttamisohjeisiin ja -lomakkeeseen.

Tavaroiden peruuttaminen

Tavara on jätettävä postin tai rahdinkuljettajan kuljetettavaksi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus peruuttamistilanteessa saada maksamansa hinta kokonaan takaisin. Asiakas voi avata tai purkaa pakkauksen menettämättä peruuttamisoikeutta tarkastaakseen tavaran ominaisuudet ja toimivuuden ja tutustuakseen tavaraan samaan tapaan kuin myymälässä. Tuotteiden pakkaus on osa tuotetta, käsittele ja avaa se varoen, jotta voit palauttaa tuotteet omassa pakkauksessaan.

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, Kruunukalusteella on oikeus periä tavaran arvon alenemista vastaava summa. Jos tavara on muuttunut käyttämisen vuoksi myyntikelvottomaksi, Kruunukaluste voi kokonaan kieltäytyä palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Poikkeukset peruuttamisoikeuteen

Tuotteita, jotka on valmistettu tai muunneltu ostajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaista tarvetta varten, ei koske etämyynnin 14 päivän peruuttamisoikeus.

Hygieniasyistä hygieniatuotteet kuten peitot ja tyynyt ovat palautettavissa ainoastaan käyttämättömänä, avaamattomassa alkuperäispakkauksessa.

Palautusohjeet

Asiakas vastaa rahdin järjestämisestä ja palautuskustannuksista, kun tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella (ja palautus vaatii kotoa noutamista tai rahtia) eikä sitä voida palauttaa tavanomaisesti postitse tai Ylöjärven keskusvarastolle tuomalla. Esimerkkihintoja palautuksesta: Sohvakalusto Pohjois-Suomesta 180 € Keski-Suomesta 120 € ja Etelä-Suomesta 90 €.

Postitse palautettavista lähetyksestä kannattaa pyytää kuitti, jolla voi osoittaa palautuksen. Pakkaa tuotteet huolellisesti. Ylöjärven keskusvaraston palautusosoite on:

Kruunukaluste Oy
Käyräkuja 41
33430 VUORENTAUSTA

Asiakas vastaa palautuskustannuksista myös muilla tavoin palautettavien tuotteiden osalta.

Maksun palauttaminen

Kuluttaja-asiakkaalle palautetaan kauppahinta viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Kruunukalusteella on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Maksamme palautettava maksut samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt.

Reklamaatiot

Jos tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksessa, se ei vastaa tilausta tai on virheellinen, otathan yhteyttä Kruunukalusteeseen. Pikainen yhteydenotto helpottaa asian selvittämistä. Yritysasiakkaiden on ilmoitettava virheestä 7 (seitsemän) päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta.

Verkkokaupan 14 päivän peruuttamisoikeus ei rajoita kuluttaja-asiakasta vetoamasta virheeseen tämän ajan jälkeen. Mikäli asiakas on saanut virheellisen tai väärän tuotteen, Kruunukaluste vastaa virheestä kuluttajansuojalain mukaisella tavalla. Kruunukaluste vastaa virheellisen tuotteen palautuskuluista ja muista kuluttajansuojalain mukaisista pakottavista velvoitteista.

Asiakaspalvelu

Henkilökuntamme auttaa sinua tilauksessasi liittyvissä kysymyksissä. Otathan yhteyttä Verkkokaupan asiakaspalveluun verkkokauppa@kruunukaluste.fi, puh. 044 744 3070 (paikallisverkko-/matkapuhelinmaksu).
Asiakaspalvelu palvelee ma-to klo 10-16 ja pe klo 10-15.30.

Noutamatta jätetyt toimitukset

Toimituksista, jotka peruuttamisilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta sovitusta noutopaikasta (lukuun ottamatta varastonoutoa) perimme 15 euron suuruisen palautusmaksun. Pelkkää toimituksen noutamatta jättämistä ei katsota palautusilmoitukseksi.

Vastuunrajoitus

Kruunukaluste ei vastaa mistään tilaukseen, toimitukseen, tuotteeseen tai palveluun liittyvästä välillisestä tai välittömästä vahingosta muutoin kuin mitä kuluttajansuojalain tai muun lain pakottavista velvoitteista johtuu.

Reklamaatiot ja riitojen ratkaisu

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lisätietoja kuluttajan oikeuksista verkkokaupassa saat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta www.kkv.fi

Riitatilanteissa sovelletaan Suomen lakia ja riitojen oikeuspaikka määräytyy Suomen lain mukaan.

FI70_fi.pngFI71_fi.pngFI72_fi.pngKlarna-logo-pienin.pngaktia.svgalandsbanken.svgdanske-bank.svghandelsbanken.svgjousto.svgmastercard.svgmobilepay.svgnordea.svgoma-saastopankki.svgosuuspankki.svgpaytrail.pngpivo.svgpop-pankki.svgs-pankki.svgsaastopankki.svgvisa.svg
Back to top